Tējas

Kārtošana:
Rāda no 1 līdz 9 kopā 9 (Kopā lapu - 1)

Tējas veidi un to priekšrocības

Gadsimtiem ilgi cilvēki ir dzēruši tēju tās daudzo labvēlīgo ietekmi uz veselību. Tēja ir pilna ar antioksidantiem un uzturvielām, kas veicina smadzeņu darbību, pazemina holesterīna līmeni un uzlabo mutes dobuma veselību. Patiesībā tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pasaulē aiz ūdens! Neatkarīgi no tā, vai jums garšo melnā, zaļā, oolong vai baltā tēja, ir daudz iemeslu, lai sāktu iekļaut šo veselīgo dzērienu savā uzturā.

Tējas sastāvā esošie antioksidanti var palīdzēt aizsargāt jūsu šūnas no bojājumiem un var samazināt hronisku slimību, piemēram, sirds slimību un vēža, risku. Antioksidanti ir vielas, kas iznīcina kaitīgos toksīnus, ko sauc par brīvajiem radikāļiem, kuri var bojāt šūnas, izraisot iekaisumus. tēja satur arī flavonoīdus - antioksidantu veidu, kas ir saistīts ar mazāku insulta un dažu vēža formu risku.

Pierādīts, ka tēja arī uzlabo smadzeņu darbību. Vienā pētījumā tika konstatēts, ka dalībniekiem, kuri dzēra zaļo tēju, kognitīvie testi veicās labāk nekā tiem, kuri nedzēra zaļo tēju. Zaļā tēja satur aminoskābi, ko sauc par L-teanīnu un kas, kā pierādīts, veicina relaksāciju, neradot miegainību. Šī aminoskābe var šķērsot hematoencefālisko barjeru, kur tā palielina nomierinošo neiromediatoru, piemēram, GABA un dopamīna, līmeni. tēja satur arī kofeīnu - stimulantu, kas, kā pierādīts, uzlabo garīgo modrību, reakcijas laiku un atmiņu. Tomēr kofeīna daudzums tējā parasti ir daudz mazāks nekā kafijā.

Papildus daudzajiem kognitīvajiem ieguvumiem tējas dzeršana var uzlabot arī mutes veselību. Melnā un zaļā tēja satur polifenolus, kas var iznīcināt mutē esošās baktērijas un novērst zobu aplikuma veidošanos. Šie paši polifenoli var arī mazināt sliktu elpu, jo neitralizē smakas izraisošos savienojumus. Turklāt ir pierādīts, ka zaļā tēja mazina iekaisumu un smaganu slimības.

Melnā tēja

Melnā tēja ir visoksidētākais tējas veids, kas nozīmē, ka tajā notiek visilgākais fermentācijas process. Tas nodrošina spēcīgāku garšu un tumšāku krāsu. Melnās tējas parasti tiek sajauktas ar citām sastāvdaļām, piemēram, garšvielām vai augļiem, lai radītu unikālu garšu. Biežāk lietotās melnās tējas ir Earl Grey (aromatizēta ar bergamotes apelsīna miziņas eļļu) un English Breakfast (vairāku dažādu melno tēju maisījums). Melnā tēja sniedz daudz labumu veselībai, tostarp uzlabo holesterīna līmeni, uzlabo zarnu veselību un mazina iekaisumus.

Zaļā tēja

Zaļā tēja ir mazāk oksidēta nekā melnā tēja, un tai ir maigāka garša. Tā ir arī bagāta ar antioksidantiem un satur lielu daudzumu katehīnu, kas, domājams, veicina svara samazināšanos un novērš šūnu bojājumus. Zaļā tēja ir saistīta ar zemāku vēža, sirds slimību, insulta un citu hronisku saslimšanu risku. Japāņu virtuvē bieži izmanto matcha - pulveri, kas gatavots no zaļās tējas lapām, un, pateicoties augstajai antioksidantu koncentrācijai, tas sniedz vēl lielāku labumu veselībai nekā parastā zaļā tēja.

Oolong tēja

Oolong tēja oksidācijas ziņā atrodas kaut kur starp melno un zaļo tēju; pirms žāvēšanas tā tiek pakļauta daļējai fermentācijai. Oolong tējām ir dažādas garšas atkarībā no tā, cik ilgi tās ir oksidētas, bet parasti tās ir pilnīgas garšas un tumšas krāsas. Ir pierādīts, ka Oolong tēja uzlabo vielmaiņu un veicina svara zudumu. Tā var arī uzlabot sirds veselību, samazinot holesterīna līmeni un pazeminot asinsspiedienu.

Baltā tēja

Baltā tēja ir vismazāk oksidētais tējas veids; to vienkārši izžāvē, neveicot fermentācijas procesu. Tāpēc tai ir ļoti maiga garša (daži saka, ka tās garša atgādina svaigi nopļautu zāli) un gaiši dzeltena krāsa. Baltās tējas tiek gatavotas no jaunām lapiņām un pumpuriem, kas tiek novākti ar rokām īsi pirms to atvēršanās. Baltajai tējai ir tādas pašas labvēlīgas īpašības kā zaļajai tējai, tostarp uzlabota sirds veselība un mazināts iekaisumu līmenis. Tā kā baltā tēja ir tik maiga, ārpus specializētajiem veikaliem to var būt grūti atrast, tomēr to ir vērts meklēt tās unikālās garšas un plašā veselības ieguvumu klāsta dēļ."

Kā redzat, starp dažādiem mūsdienu tirgū pieejamajiem tējas veidiem ir vesela pasaule atšķirību. Atkarībā no jūsu personīgajām garšas vēlmēm un vēlamajām labvēlīgajām īpašībām veselībai, noteikti atradīsiet sev piemērotu tējas veidu! Tāpēc, kad nākamreiz meklēsiet, ko dzert, kāpēc gan neatteikties no saldajām limonādēm vai vecā, garlaicīgā ūdens un izvēlēties kaut ko garšīgu UN jums noderīgu? Izvēlieties tējas tasi!